Het eerste deel van het nieuwe ziekenhuis in Abong Mbang is een kraamkliniek. Het gebouw van 800m2 is in april 2026 in gebruik genomen. Op dit moment biedt het ziekenhuis zorg aan zwangere vrouwen en zuigelingen in de vorm van pre-natale controles, bevallingen en post-natale zorg.
Binnenkort zijn ook complexe bevallingen mogelijk, zoals vroeg-geboortes en keizersnedes. Dan kunnen we ook starten met een uitgebreid vaccinatie-programma voor de kleintjes.
De eerste baby is inmiddels geboren en heet Noé. Het jongetje en moeder maken het prima.



