Eerste deel ziekenhuis gereed

De huidige gezondheidspost in Abong Mbang is veel te klein voor de 15.000 bezoekers per jaar.
Na twee jaar bouwen is het eerste deel van het nieuwe ziekenhuis bijna gereed. Hierin is de kraamkliniek gevestigd.
Abong Mbang krijgt er met het ‘Centre de Santé de Djow’ eigenlijk een echt ziekenhuis bij. In het grote gebouw zijn 5 poliklinieken met specialismen van kraamzorg tot cardiologie. Het middelste gebouw bevat gemeenschappelijke ruimtes als een kantine en feestzaal. In de drie kleinere gebouw bevinden zich de woningen voor het personeel.

Met dit nieuwe ziekenhuis krijgen mensen uit de hele regio goede zorg. Het biedt straks werkgelegenheid voor circa 50 medewerkers.

De bouw is gerealiseerd door lokale vakmensen en gefinancierd door verschillende donateurs uit Europa. Kinderen van Abong Mbang heeft door grote giften van particulieren en bedrijven een grote bijdrage geleverd aan de financiering.
Nu wordt hard gewerkt aan de inrichting van de kraamkliniek met medische apparatuur en de afwerking van het interieur de overige gebouwdelen.

You Might Also Like